Overnight oats: Med chiafrø og vanilje

Forkæl dig selv med overnight oats, som du kan lave aftenen i forinden og stille på køl. En god, sund og lækker start på din morgen. Få opskriften her.

En mere lækker og sund morgenmad finder du næppe. Overnight oats bliver, pyntet med lidt friske bær, til en hel dessert i sig selv. Når du forbereder den aftenen inden, skal du ikke gøre andet end at tage den ud af køleskabet om morgenen, og den er fin at tage med på farten, hvis du har travlt. En stor favorit hos både børn og voksne.

Sådan laver du overnight oats

Det skal du bruge

1 dl havregryn
1 spsk. chiafrø
1 moden banan
1dl mælk (Du kan også bruge havre-, mandel-, kokos- eller ris-mælk, alt efter hvad du foretrækker)
1 tsk. Vanilje pulver

Pynt (bær, kokoschips, nødder)

Sådan gør du

Bland først de tørre ingredienser, tilsæt derefter væsken og bananen. Rør massen godt rundt. Sæt i køleskabet natten over.
Bananen kan også undlades og først tilsættes dagen efter.
Du kan både varme grøden eller nyde den kold. Tilsæt eventuelt mere væske, hvis du ønsker en mere blød konsistens.
Pynt med frugt, bær, nødder, chia frø eller flager.

Velbekomme!

Lime.dk og magasinet LIME udgives i samarbejde med Netto